news letter Our mobile application

Weekly newsletter

Hungarian Press Roundup: Opposing Views on Index

Hungary Today 2020.07.28.

Opposition-leaning outlets mourn the end of what they see as the leading independent news site while a pro-government analyst believes that Index was a staunchly pro-opposition website. A middle of the road commentator suggests that it was not in the government’s interest to dismantle Index.

Hungarian press roundup by budapost.eu

444 posts a copy of the front page of the Polish liberal opposition daily Gazeta Wyborcza which sends a message of solidarity to Hungarians who are protesting against what GW defines as an attack on press freedom.

Hungarian Press Roundup: Index.hu’s Editorial Board Resigns
Hungarian Press Roundup: Index.hu’s Editorial Board Resigns

As most staff members at Index resign, a liberal commentator accuses the government of trying to silence its most important critic. A pro-government news site, on the other hand, claims that Ferenc Gyurcsány has taken over Index. Hungarian press roundup by budapost.eu Background information: On Friday, most of the staff of Index.hu announced their resignation after […]Continue reading

On Mérce, Gergő Nefelejcs likens the end of Index ‘as we have known it’ to the Chernobyl disaster which ultimately lead to the implosion of the Soviet Union. People who are left without their sarcastic voice, he writes, will vote this government out of office sooner or later.

On his blog hosted by Hír TV’s website, Bence Apáti strongly opposes the view that Index was an independent news site, equally sarcastic and critical towards all sides. It used to be like that until ten years ago, he argues, but under Szabolcs Dull, the editor whose dismissal sparked the staff rebellion last week, Index became an open supporter of the opposition, he suggests.

On Azonnali, Gábor Kardos believes that the government was only too happy with Index as it was, for the ultimate owners are its allies and kept the opposition-leaning website under check. If anything, he concludes, the scandal served the interests of the political opposition.

Featured photo by Zsolt Szigetváry/MTI.